۹۰-درصد-نیروهای-امریکایی-از-افغانستان-خارج-شدند

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحدۀ امریکا (سینتکام) اعلام کرده که ۹۰ درصد از نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان، این کشور را ترک کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ این فرماندهی در اعلامیه‌ای گفته است که از زمان تصمیم جو بایدن رییس‌ جمهور این کشور برای خروج نظامیان امریکایی از افغانستان تا کنون به‌ صورت تخمینی ۹۰ درصد این نیروها به‌ صورت منظم و مسئولانه از افغانستان خارج شده‌اند.

سنتکام در تویتی همچنین نوشته است که تا کنون معادل ۹۸۴ محموله‌ی هواپیمای سی۱۷ از افغانستان خارج شده است.

فرماندهی مرکزی امریکا همچنین گفته است که در این مدت هفت مرکز رسما به وزارت دفاع ملی افغانستان تحویل داده شده است. بزرگ‌ ترین پایگاه نظامی نیروهای امریکایی در بگرام روز جمعه هفته‌ی گذشته رسما تخلیه شد.

سنتکام گفته است که ۱۷۰۷۴ قطعه تجهیزات برای تخریب به نمایندگی لوجستیکی دفاع فرستاده شده است. به‌ گفته‌ی سنتکام، این تجهیزات شامل اموال شخصی اضافی فدرال است و از وسایل دفاعی و بزرگ محسوب نمیشود.

جو بایدن رییس‌جمهور امریکا در ۲۵ حمل سال جاری اعلام کرد که تمامی نیروهایش را تا۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی از افغانستان خارج می‌کند 

محمدحنیف اتمر، وزیر خارجه‌ی کشور روز گذشته در نشستی با سفیران کشورهای منطقه در کابل تأیید کرد که دولت افغانستان در هفته‌ های اخیر بیش از ۸۰ ولسوالی را از دست داده است.

این درحالی است که تا قبل از اول می که برنامه‌ی خروج آغاز شد ۲۵۰۰ نظامی امریکایی در افغانستان حضور داشتند.

 ۹۰ درصد نیروهای امریکایی از افغانستان خارج شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد